Mișcarea eXploratorilor 2016-Hike Cheile Râmețului-Lacul Iezăr

În perioada de 9-10 iulie, o parte din eXploratorii Centrului Local (printre care și eu) am plecat într-un hike de 2 zile în Cheile Râmețului, cu dorința de a ajunge la Alba a doua zi.

De la Mănăstirea Râmeț, unde ne lăsase autobuzul la prima oră a dimineții, primul nostru ”obstacol” a fost Cheile Râmețului, care, pe unii dintre noi ne-au luat prin surprindere, pentru că nu mai facusem un traseu prin râu până acum. Am urmat traseul marcat cu cruce albastră, până la ieșirea din chei. Marea problemă a fost râul, care trebuia trecut de mai multe ori de pe o parte pe alta, iar unii dintre noi nu aveam sandale, așa că trebuia să ne descălțăm și să ne încălțăm constant, la fiecare trecere. Din punctul meu de vedere, traseul prin chei a fost o experiență de neuitat, care o să îmi prindă bine pe viitor.

După chei am ajuns in Tecșești, unde am făcut o mică pauză de masă. Am luat-o la deal către Întregalde, pe traseul cu cruce galbenă. Din Întregalde am mai înaintat puțin până la intrare în Necrilești, unde am găsit un loc bun de adăpost și am înnoptat.

cheile rametDimineață dupa ce ne-am strâns catrafusele, ne-am hotărât să urcăm pe platoul Ciumărna, de unde am coborât la lacul Iezăr.

ciumerna
Pentru marea majoritate dintre noi acesta a fost primul hike de 2 zile, din care am avut multe de învățat: cum să ne facem rucsacul, care sunt lucrurile esențiale pe care e necesar să le avem la noi sau care sunt lucrurile în plus pe care le-am purtat cu noi pentru 2 zile în rucsac. Treseul a fost unul complex, în care am reușit să vedem atât cheile, care sunt destul de spectaculoase cât și priveliști impresionante din Apuseni. Dormitul peste noaste cu prelata a fost o aventură și totodată și un moment de învățare. Am învățat astfel să ne construim propriul nostru adăpost, iar o parte dintre noi, cei mai noi, am învățat să facem focul în condițiile în care lemnele erau ude.

Dar poate cea mai importantă învățătură a fost cea legată de sandale și utilitatea lor în chei.